Červotoč

24. září 2015 v 21:01 | Stanislav Prokop |  Ostatní
Před již pěknými pár lety jsem zakoupil na Aukru rádio celé prožrané od červotoče. Každý sběratel starých přijímačů se s takovými případy setkal. Někdy se podaří sehnat novou skříňku, oprava bývá totiž většinou nemožná. Já jsem toto rádio znal ještě před tím, než se objevilo na Aukru. Patřilo jednomu známému sběrateli starých radiopřijímačů, který ho na svých stránkách prezentoval pod krásným jménem "Samodoma". Nedivil jsem se, že se ho chtěl zbavit. Já ho vlastně kupoval jen proto, že jsem potřeboval ladící vzduchový kondenzátor. Ostatní součástky, jako síťové a výstupní trafo, cívková souprava Tesla PN 050 00, elektronky a zpětnovazební kondenzátor, tak ty se také vždycky hodí. Skříňka měla skončit v kamnech.
Nakonec to dopadlo úplně jinak. Před rozebráním jsem rádio bohužel vyzkoušel, ono krásně hrálo a to rozhodlo - bude se opravovat. Vyčistil jsem šásko, vyměnil pár součástek a pustil se do nádherně prožrané skříňky. Nejdřív jsem dřevo napustil protičervotočím roztokem a po vyschnutí tmelil, brousil, tmelil a brousil. Nakonec jsem skříňku nastříkal barvou (taky jsem mohl vybrat lepší) a bylo hotovo.

1.11.2015
Při hledání schéma přijímače jsem objevil snímky šáska před rekonstrukcí. Tak je zatím uvádím, schéma snad také brzy najdu.

2.11.2015
Rádio bylo původně osazeno jinými elektronkami - otvory v šasi mají ø 38mm, což odpovídá EF6 a EL3. Autor přestavby zřejmě využil brožurku Stavební návod a popis 14 - Dipenton, protože schéma je, až na drobné odchylky, prakticky totožné. Použité trafo není autotransformátor jako v Dipentonu, ale klasické oddělovací.

Komentáře

1 Jakub Jakub | 28. září 2015 v 21:28 | Reagovat

Krásna práce. Bylo by schéma?