Turistická jednolampovka

13. července 2013 v 21:29 | Stanislav Prokop |  Přijímače zpětnovazební bateriové
Ke stavbě tohoto přístroje mě přivedl článek v RA 1941 č.8. Protože jsem tehdy neměl dvoumřížkovou elektronku, použil jsem vynikající lampu ruské výroby 2Ž27L. Při jejím vzniku se tvůrci zřejmě "inspirovali" německou elektronkou RV2,4P700. A protože se jedná o pentodu, došlo ke změně. Využil jsem zapojení klasické jednolampovky, zpětná vazba je řízena kondenzátorem. Ovládací prvky jsem přemístil z boku přístroje na čelo a vynechal sluchátko. Jediné, co zůstalo z původního přístroje, jsou tedy vnější rozměry, dva vlnové rozsahy a šest plochých baterií...
Pro toho, kdo má možnost použít dvoumřížkovou elektronku, uvádím kopii článku z Radioamatéra.

Komentáře

1 vend123 vend123 | 2. května 2017 v 11:10 | Reagovat

Ona i 2ž27l se dá zapojit jako elektronka s prostorovou mřížkou. Herbert Kainka má takhle zapojený neutrodin na svých stránkách a chodí mu na 3,5 V.

Jinak myslím že by stálo za to přidat druhou lampu jako nf zesilovač, něco jako RIM47, který používal RV2,4P700, které je 2ž27l funkční kopie (vlastní systém je ale kratší a konstrukce připomíná víc americké GT lampy).

2 ErickVed ErickVed | E-mail | 19. ledna 2018 v 1:36 | Reagovat

Привет и пока!

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.