PŘENOSNÁ DVOULAMPOVKA na baterie, s elektronkou DLL21

13. července 2013 v 19:53 | Stanislav Prokop |  Přijímače zpětnovazební bateriové
Tuto dvoulampovku jsem stavěl podle Radiamatéra z roku 1943, č.10-12. Místo elektronky DLL21 jsem použil DLL101. Ladící kondenzátor je miniaturní sovětský, a jak se ukázalo, jedná se o velice nekvalitní výrobek. NF transformátor jsem musel navinout sám, protože jiný nebyl k dispozici. Nedávno jsem získal elektronku originální, tedy dvojitou bateriovou pentodu DLL21, tak mne čeká výměna.
Rádio pracuje dobře, ale výkon na malou rámovou anténu je přeci jenom horší. Není nad dlouhodrátovou anténu a kvalitní uzemnění.

Komentáře

1 Oravec Jiří Oravec Jiří | E-mail | 31. prosince 2013 v 9:21 | Reagovat

Opravdu hezké i poučné. Děkuji za příznivce radia, Jirka .

2 OK2TAR OK2TAR | 15. září 2014 v 9:37 | Reagovat

Do stejné kategorie jako tato dvoulampovka patří i svého času v USA velmi populární přijímač "Twinplex". Byl řešen na výměnné cívky a jeho doménou nebyl jen poslech rozhlasu, ale hlavně radioamatérského provozu na KV (především v pásmech od 1,8; 3,5 a 7 Mhz). Jako každá zpětnovazební dvoulampovka totiž pobere nejen AM, ale i CW a SSB modulaci. V nejstarším zapojení se používala bateriová duotrioda 1G6, ale mnohem větší popularity si Twinplex získal osazením elektronky 6SN7, která má oddělené katody. Tato elektronka se prodává dodnes. Takže je to námět i výzva současně. (Pro fanjšmekry je tu ještě možnost použít vysoce strmou duotriodu s rámečkovými mřížkami ECC88 či PCC88, která se spokojí i s velmi malým anodovým napětím okolo 18V.)

3 OK2TAR OK2TAR | Web | 16. září 2014 v 7:52 | Reagovat

Něco málo o Twinplexu, včetně jeho popisu, schémat a uspořádání, jsem napsal na stránce "Příběh Twinplexu" na našich webovkách http://expedicebilytesak.sweb.cz (v rubrice "technika" podsekce "ostatní"). Mám zde i plánek který vyšel v Radioamatéru r.1939. Bohužel nemohu nikde na těchto stránkách najít e-mailový kontakt, abych Vám ho mohl pro inspiraci poslat.

4 Mirkaloni Mirkaloni | E-mail | Web | 27. července 2018 v 2:12 | Reagovat

Peels can help to escape from of all age changes dermatological layer. operations efficient at any age, shown for skin of any type. After superficial exfoliation disappear small wrinkles, skin becomes smooth, smooth. Recovery – 3 days. The middle peeling well struggles wrinkles (expression, age, smoothing little pits, eliminates freckles.
Rehabilitation – seven days. Deep peeling doing in the beauty medical facilities. This is most efficient operation, although requires long period regeneration – about month.
<a href=http://chemicalpeel.in/chemical-peel>benefits of a chemical peel</a>